Tillig H0 Elite angol váltó érintkezés probléma javítása és polarizációja

Most a Tillig H0 Elite angol váltójának polarizációs kérdésére szeretnék kitérni, mivel ez a téma ismét előtérbe került.

Először is fontos megjegyezni, hogy minden gyártó váltóinál eltérő műveletekre lehet szükség a tökéletes áramellátás és polarizáció biztosítása érdekében. Ebben a cikkben a Tillig angol váltójának beépítése előtt elvégzendő apró, de fontos beavatkozásokat fogom bemutatni.

Az egyik legfontosabb tudnivaló, hogy az angol váltók polarizációját mindig az ellenkező oldalon elhelyezkedő motorral végezzük el. Vagyis a váltó bal oldalának polarizációját a jobb oldali motorral oldjuk meg. A Tillig angol váltója oldalanként egy-egy forrasztási ponttal rendelkezik, ami megkönnyíti a polarizációs vezetékek beforrasztását.

Egy gyakori probléma, amivel szembesülhetünk, ha a váltót gyári állapotban építjük be, hogy a mozdony megállhat a váltó közepén. Ez akkor fordulhat elő, ha az 1. számú képen jelzett piros vagy zöld úton haladunk át. Ennek oka, hogy a 2. számú képen látható piros és zöld sínszálak csak a csúcssín érintkezésével továbbítják a feszültséget, tehát nem kapnak közvetlen áramellátást. Ez a hiba játék közben zavaró lehet, és utólag nem lehet kijavítani, csak beépítés előtt.

A probléma megoldásához a 3. számú képen pirossal jelzett pontokon készítsünk egy átkötést a váltó alján. Ezzel biztosíthatjuk, hogy a váltó minden milliméterében 100%-os áramellátást kapjon. További beavatkozásra nem lesz szükségünk ennél a típusnál.

Kicsi Medve Joó István

vissza a blogra